CureZone
Old Format -> CureZone.INFO
Al Gore's Prime Scientific source for Global Warming data admits he was wrong
Forum: Fight Club 
  • Al Gore's Prime Scientific source for Global Warming data admits he was wrong   #68716   8y  3,317  
     Date: 12/6/2007 5:16:42 PM   ( 8y ago )   Hits:   3317
    giggle giggle....

    NASA'S JAMES HANSEN ADMITS HE LIED ABOUT GLOBAL WARMING
    Al Gore's Prime Scientific source for Global Warming data admits he was wrong. According to NASA's newly published data: The hottest year on record is 1934, not 1998; The third hottest year on record was 1921, not 2006;Three of the five hottest years on record occurred before 1940; and Six of the top 10 hottest years occurred prior to 90 percent of the growth in green- house gas emissions during the last century.

    NASA scientists, this month, corrected an error that resulted in 1934 replacing 1998 as the warmest year on record in the U.S., thus challenging some key global warming arguments, but the correction is being ignored by the news media.

    For his part, James Hansen, director of NASA's Goddard Institute for Space Studies, has called the correction "statistically insignificant. Yet at the same time, announcements that support global warming are considered "front-page news," said H. Sterling Burnett, a senior fellow at the National Center for Policy Analysis (NCPA).
    Burnett challenged that assertion, saying the correction made it clear that NASA's conclusion -- that the majority of the 10 hottest years have occurred since 1990 -- is false. "Time after time, Hansen and other global warming alarmists present their data as 'the facts,' and [say that] 'you can't argue with data,'" Burnett said. "Well, it turns out their data is just wrong. And when it's wrong, they want to say it's not important."
    The controversy began on Aug. 4, when blogger Steve McIntyre of the ClimateAudit.org website, sent an email to NASA asserting that the data collected by the agency after 1999 was not being adjusted to allow for the times of day when readings were taken or the locations of the monitoring stations.

    Burnett, however, called the miscalculation "a serious math error" and noted that because the change does not fit the mainstream media's view of global warming as an immediate and ongoing crisis, the incident was being ignored by television news networks and newspapers across the country.

    Burnett was highly critical of the Washington Post's coverage of the story. "The Post gave James Hansen -- the one who made the error -- four paragraphs to tell you why it's not important and why it should be ignored," he stated. "Hansen basically said, 'I screwed up, but just ignore the man behind the curtain,' and they let him get away with it." ... (cont'd)
     
    Printer-friendly version of this page Email this message to a friend
    Alert Moderators
    Report Spam or bad message  Alert Moderators on This GOOD Message
  • How can I view entire discussion thread on a single page?

    How can I expand all forum messages on a single forum page?


     

    Donate to CureZone


    Terms of Service - Privacy Policy - Spam Policy - Disclaimer - Guidelines & Rules

    CureZone Newsletter is distributed in partnership with www.netatlantic.com


    Contact Us - About - Advertise - Stats

    Copyright 1999 - 2015  www.curezone.org

    0.127 sec, (2)

    Find Real Cure!

    4 Day Liver Detox

    Dangers Of Drinking Water

    High Blood Pressure?

    Your Ad Here

    Discount Colon Cleanse

    Clarkia Tincture

    Purest Body Products

    Destroy Parasites Quickly

    Utopia Silver Supplements

    Your Ad Here

    Cancer, HIV and Hep-C Remedy

    Lugol’s Iodine Free S&H

    Place your Ad Here